Zpět

Úhel náběhu pístového kola na ozubení pístu – AOE (Angle Of Engagement)

Jedná se o úhel, pod kterým přichází první náběhový zub pístu do kontaktu s ozubením pístového kola. Při špatné korekci AOE dochází k většímu opotřebení vodících kolejniček na pístu, prvního zubu pístu a u pístů s kovovým hřebenem hrozí prolomení ozubu do korpusu.

Úhel náběhu pístového kola na ozubení pístu – AOE (Angle Of Engagement)

Správnou korekcí AOE docílíme citelně vyšší životnosti pístu. Korekci AOE lze provést dvěma způsoby – podložkou pod hlavu pístu, nebo vyšším dorazem na hlavě válce. U obou způsobů docílíte posunutí pístu směrem k trnu pružiny a tím pádem zmenšení náběhového úhlu zubů.

Obecně lepším řešením je bezesporu vyšší doraz na hlavu válce. Díky vyššímu dorazu je dopad hlavy pístu více utlumený a nedojde ke zvýšení hmotnosti pístu, což by vedlo k většímu zatížení mechaboxu.

Proto máme v nabídce 4 různé tloušťky dorazů, které lze bez větších potíží a potřeby speciálních přípravků nalepit na hlavu válce. Pro co nejjednodušší instalaci lze zakoupit i hlavu válce bez nalepeného dorazu. Dorazy lze použít standardní z Polyuretanu (PU), nebo tzv. Sorbopady vyrobené ze speciálního materiálu Sorbothane® vyvinutého k tlumení rázů a vibrací. Tento materiál je využíván i v kosmickém průmyslu k tlumení rázů u citlivých dílů při startu vesmírných letů.

Pokud pro použitou hlavu válce nejsou dostupné zvýšené dorazy, lze použít i podložky pod hlavu pístu. Jak již bylo zmíněno, dochází ke zvýšení hmotnosti pístu a většímu zatížení mechaboxu. Proto zpravidla není vhodné použití podložek z těžkého materiálu, jako je ocel, ale je lepší použít materiály jako například dural nebo odolný plast. V případě, že je navýšení hmotnosti pístu naopak žádané, je toto nejjednodušší způsob jak hmotnost upravit.

 

Přihlášení